24-09-08

censuur tegen China

De Deutsche Welle stuurde Zhang Danhong de laan uit. Haar "beroepsfout": in een interview had ze gezegd dat "De Chinese Communistische Partij veruit de kampioen was in de wereld in het toepassen van Artikel 3 van de Mensenrechten, door meer dan 400 miljoen mensen uit de armoede te lichten". (Artikel 3 heeft het over de armoedebestrijding). Daarop ontstond er een campagne in de Duitse pers, die haar beschreef als de "minnares van de CCP". Zhang Danhong werkte al 18 jaar voor de Deutsche Welle en was in 2004 nog bevorderd tot vicehoofdredactrice van de elektronische versie van de radio. Opvallend is dat "Epoch Times Deutschland", een fel anti-Chinese en anticommunistische website, de uitspraak van Zhang Danhong overneemt, maar "Artikel 3" vervangt door "...", en dus ook de ‘400 miljoen armen minder' niet vermeldt (29/8/2008).

CCTV, 5/9/2008

19:42 Gepost door infortibet in mensenrechten | Permalink | Commentaren (0) | Tags: china, persvrijheid

De commentaren zijn gesloten.